Wypozyczalnia


» przeczytaj wszystkie opinie

Wszystkie nasze produkty objęte są pełną gwarancją realizowaną na terenie Polski.

Nasz sklep jest autoryzowanym punktem naprawczym serwis.com

W przypadku usterek gwarancyjnych lub pogwarancyjnych prosimy o kontakt z naszym działem technicznym:

kontakt@serwis.com  | tel: (22) 299 299 0

Co zrobić po zakupie robota? 0

 

 

Co należy zrobić po zakupie robota?

 

 

Zakup robota sprzątającego jest ważną zmianą w życiu każdego użytkownika. Jego wybór to istotna sprawa, jednakże istotniejsza jest kwestia odpowiedniej eksploatacji. Wiąże się to z pewnymi zmianami w środowisku, w którym dane urządzenie odkurzające ma pracować. W jaki sposób przygotować swój dom pod kątem robota? Zapraszamy do lektury!

 

Po rozpakowaniu robota przede wszystkim należy sprawdzić czy przesyłka jest kompletna. Oprócz robota wraz z zestawem zbieżnym z informacją na stronie przesyłka powinna zawierać dokument zakupu oraz kartę gwarancyjną.

 

Kolejnym krokiem jest podłączenie stacji ładującej. Baza powinna mieć przynajmniej 1m wolnego miejsca z każdej strony. Najlepiej umiejscowić ją tuż przy ścianie, gdyż baza stojąca swobodnie będzie przesuwana przez urządzenie. Można również przykleić bazę do podłogi taśmą obustronnie klejącą.

 

Po zainstalowaniu stacji należy postawić robota na stację ładującą, tak aby sformatować znajdujący się w środku urządzenia akumulator. W przypadku robotów firmy Moneual należy włączyć przycisk fizyczny znajdujący się na obwodzie urządzenia na „1”, fabrycznie robot ma odcięte źródło zasilania (przycisk znajduję się w położeniu „0”).

 

 

Następnie należy sprawdzić środowisko pracy uwzględniając miejsca, w których szczotka boczna może się zaczepić. W takim przypadku w zależności od rodzaju robota urwie się albo ramie szczotki (iRobot) (zdjęcie numer 1) lub włosie (Moneual) (zdjęcie numer 2). 


(Przykład uszkodzonej szczotki w iRobot Roomba)

 

(Przykład uszkodzonej szczotki w Moneual)

 

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na kable. Niektóre urządzenia posiadają opcję wyplątywania się z kabli, jednakże nie ma robota, który radzi sobie z każdego rodzaju kablem. 

 

(Przykład robota zaplątanego w kable)

 

Przed pozostawieniem robota do pracy w trybie harmonogramu czasowego pod naszą nieobecność istotne jest, aby kilka wcześniejszych przejazdów było wykonywane w czasie obecności użytkownika. Pozwoli to na uniknięcie nieprzyjemnej niespodzianki po powrocie do domu.

Istotną kwestią jest również zabezpieczenie miejsc, w których robot mógłby się zaklinować. Najczęściej spotykaną sytuacją, w której roboty zawieszają się jest:

Dywan, który od ściany (z listwą przyścienną) dzieli odległość mniejsza bądź równa 40 cm powierzchni twardej (przykład na poniższej ilustracji).

 

 

Nogi foteli na kółkach oraz płozach również sprawiają robotom pewien problem.

Podsumowując: Aby cieszyć się prawidłowo działającym robotem należy wykonać parę czynności, jednakże nie są uciążliwe, gdyż wykonujemy je raz a dobrze. Odpowiednie przygotowanie metrażu skutkuje uniknięciem wielu niepotrzebnych trudności w przyszłości. 

 

Więcej poradników znajdziesz w kategorii Blog na naszej stronie internetowej.

https://robosklep.pl/pl/n/list

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl