iRobot, czyli najważniejsze to mieć pomysł i go zrealizować
Nie ma chyba osoby, która nie słyszałaby o słynnej Roombie od iRobota. Tym hasłem potocznie określa się nawet wszystkie roboty sprzątające podłogi. Możemy śmiało zaryzykować stwierdzenie, że jest to rozpoznawalność marki na poziomie Coca-Coli czy McDonald ’s. Firma powstała w 1990 roku w USA, założona przez pracowników znanego wszędzie MIT. I choć niewiele osób wie, że to nie iRobot stworzył pierwszy automatyczny odkurzacz, to z pewnością trzeba przyznać, że stworzyli pierwszy, znany wszystkim odkurzacz.
Krótka historia
iRobota iRobot nie powstał jako firma, która miała za zadanie stworzyć urządzenia wspomagające codzienne sprzątanie. Pierwszymi produktami wypuszczonymi z laboratorium były roboty do badania przestrzeni kosmicznej oraz wykrywania i dezaktywowania min na polach minowych. Jeszcze w 2002 roku ich robot eksplorował Wielką Piramidę w Egipcie, a w 2005 roku firma rozpoczęła produkcję bezzałogowych pojazdów naziemnych. Gdzieś tam, w międzyczasie udało się iRobotowi stworzyć w 2002 roku pierwszą Roombę. Co ciekawe, data jej premiery to jedynie kilka miesięcy po pierwszym robocie sprzątającym od marki Electrolux. Gigant zaliczył fiasko, iRobot wielki sukces. Główną przyczyną była cena. iRobot oferował roboty sprzątające już za niecałe 200 dolarów, czyli około 800 złotych – ponad 5 tysięcy złotych taniej niż konkurent. Może i oferował słabsze funkcjonalności, ale był dostępny dla przeciętnego gospodarstwa domowego. I to właśnie wygrało.
Rozwój iRobota na przestrzeni lat
iRobot udoskonala swoje produkty już od 20 lat. Dzięki marce i popularności teraz mogą one kosztować znacznie więcej i oferują wszystko, o czym można tylko zamarzyć. Jednak w ofercie firmy dalej można znaleźć tańsze modele, które także charakteryzują się wysoką skutecznością sprzątania. Dzięki takiej właśnie polityce iRobot jest niekwestionowanym liderem w produkcji odkurzaczy automatycznych na świecie. W swojej ofercie ma również roboty mopujące iRobot Braava oraz bardzo ciekawą propozycję – Scoobę. To urządzenie, które kompleksowo oczyszcza podłogę: najpierw usuwa luźne zabrudzenia, potem ją zwilża i mopuje, by na końcu ją osuszyć.
Jakie wyniki ma iRobot?
W 2020 roku iRobot opublikował, że łączna sprzedaż jego robotów domowych przekroczyła 30 milionów egzemplarzy. W Ameryce Północnej jego udział w rynku wynosi 75% całkowitej sprzedaży automatycznych odkurzaczy i jest to wzrost o 10% w ciągu 2 lat. W 2018 roku udział na rynkach europejskim, Bliskiego Wschodu i afrykańskim wyniósł 61%. Oznacza to, że szacunkowo, w co piątym gospodarstwie domowym znajduje się iRobot Roomba lub inne urządzenie tego producenta. To naprawdę imponujący wynik.
Takie wyniki sprzedażowe nie biorą się tylko z dobrej reklamy i marketingu. To efekt doskonałej jakości produktów i wysokiej funkcjonalności robotów sprzątających, które mogą pojawić się także w Twoim domu. Sprawdź naszą ofertę robotów sprzątających iRobot Roomba oraz robotów myjących podłogi iRobot Braava. Dołącz do posiadaczy najlepszych odkurzaczy automatycznych na rynku.